Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Tarptautinė konferencija apie klasės vadovo veiklos įtaką harmoningos asmenybės formavime

2022 m. sausio 20 d. Šiaulių Gegužių progimnazijoje organizuota tęstinė XV visuminio ugdymo tarptautinė metodinė-praktinė konferencija „KLASĖS VADOVO VEIKLOS ĮTAKA HARMONINGOS ASMENYBĖS FORMAVIME“, skirta Lietuvos Respublikos Konstitucijos 30-ties metų jubiliejui bei Gegužių mokyklos 50-ties metų jubiliejui paminėti. Daugiau nei 170 dalyvių iš Lietuvos (Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Kėdainių, Mažeikių, Molėtų, Pakruojo, Panevėžio, Palangos, Radviliškio, Raseinių, Šakių, Vilniaus, Plungės, Šiaulių miestų ir rajonų) bei Latvijos susitiko virtualiame renginyje pasidalinti ir pasisemti klasės vadovo patirties.

Pirmoji konferencijos dalis - Gegužių progimnazijos mokytojų vestos atviros klasių vadovų pamokos 1-8 klasėse: ,,Vertybių stiprinimas vykdant tarptautinius projektus“ (1c kl., E Montvilienė, klasės auklėtoja), „Žingsnis į sprendimo priėmimą“ (2d kl., R. Jackienė, klasės auklėtoja), „Jausmų ir emocijų labirintais“ (3c kl., A. Marcinkienė, klasės auklėtoja, J. Laidauskienė, socialinė pedagogė), „Vertybes pažįstame per judesį ir žaidimą“ (4c kl., K. Vaidilienė, klasės auklėtoja), „Valstybingumo ženklai Šiauliuose“ (5a kl., V. Žegunienė, klasės auklėtoja, K. Karošaitė, istorijos mokytoja), „Ką byloja Mikės Pūkuotuko ir Mažojo princo išmintis?“ (5b kl., I. Kačinskienė, klasės auklėtoja), „Penkios meilės kalbos“ (6c kl., J. Šlitė-Brazė, klasės auklėtoja; I. Strelkauskienė, socialinė pedagogė), ,,Ateities architektai“ (7c kl., J. Januškevičienė, klasės auklėtoja; L. Perminienė, dailės mokytoja), „Asmeninių savybių santykis su profesija“ (7e kl., R. Balčiūnienė, klasės auklėtoja), „Pažinti save ir kitą“ (8d kl., I. Turovaitė, klasės auklėtoja). Per pamokas kartu su mokiniais pasitelkiant įvairius metodus mokytasi (ne)paprastų dalykų: akių kalbos supratimo, savęs suvokimo, gražių santykių su šalia esančiais žmonėmis, jausmų, emocijų pažinimo ir priėmimo, ateities planavimo.

Antroje konferencijos dalyje dėmesys buvo skirtas pranešimams, diskusijai „Ką gali klasės vadovas?“,  akcentuota, kad svarbiausias dalykas - suvokimas, jog ugdymas susideda iš mokymo ir auklėjimo. Perteikiant žinias pirmenybė teikiama dalyko mokytojui, kalbant apie vertybių ugdymą - klasės vadovui. Kai mokymas ir auklėjimas koreliuoja, galima sakyti, kad mokykloje einama humanistinės pedagogikos kryptimi.

Po pranešimų ir diskusijos darbas tęsėsi idėjų laboratorijose. Klasės vadovai, mokytojai dalinosi sėkmingais praktiniais atradimais, išklausyti 12 pranešimų: „Rugsėjo 1-oji diena – nepaprasto nuotykio pradžia“ (A. Tupikė, 2b klasės auklėtoja), „Mokymosi tarnaujant ugdymo metodo patirtis ir galimybės“ (L. Jankauskienė, Šiaulių r. Kužių mokykla, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, 9 kl. auklėtoja), ,,Kūrybingumas – svarbi savybė“ (R. Kalinienė, 2c klasės auklėtoja, Aistė Vedeckienė,  specialioji pedagogė), „Vaikystės dienoraštis“ (V. Miltinienė, 4d klasės auklėtoja, L. Norvilienė, 3d klasės auklėtoja), „Gastro floristinis vaikų ir mamų projektas „Pavasaris lėkštėje“ (R. Antanavičienė, socialinė pedagogė; Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija),  „Žaidimas – gyvenimo dalis“ (I. Vinickienė, 2a klasės auklėtoja),  „Laiško rašymo metodas klasės auklėtojo veikloje“ (I. Kačinskienė, 5b klasės auklėtoja), „Socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas lietuvių kalbos pamokose“ (V. Zavaliauskienė, Šiaulių „Santarvės“ gimnazija, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja), „Įrankiai, padedantys kurti pozityvų emocinį klasės lauką / klasės bendruomenės ryšį“ (D. Varpučinskienė, 5d klasės auklėtoja), „Mažojo princo“ vertybės – iš pamokų į klasės bendruomenę...“ (I. Zazienė, 7b klasės auklėtoja, R. Mazaliauskaitė, lietuvių kalbos mokytoja), „Klasės mikroklimato formavimas komiksuose“ (G. Tytmonienė, istorijos mokytoja, Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija), „Be daug ko gali apseiti žmogus, tik ne be žmogaus“ (Karl Ludwig Borne) (E. Ramoškienė, 6b klasės auklėtoja, K. Jonaitienė, Šiaulių jaunimo užimtumo skyriaus specialistė, mokinio mama).

Baigiamojoje konferencijos dalyje Metodinės tarybos pirmininkė A. Tupikė apibendrino stebėtų pamokų refleksijas, Progimnazijos Tarybos pirmininkė I. Rafael pasidžiaugė tvirta mokyklos bendruomene, tėvų iniciatyva, nes mokykla tik kartu su šeima gali perduoti iš kartos į kartą susiformavusias vertybes. Įžvalgomis apie girdėtus pranešimus, kilusiomis mintimis pasidalino M. Korinevskaja, LHPA valdybos pirmininkė, mokyklos „Svetliačiok“ direktorė, HP riterė. Konferencijos moderatorės R. Zalogienė, L. Lušienė, pavaduotojos ugdymui, apibendrino idėjų laboratorijoje pristatytus pranešimus, R. Janulienė, muzikos mokytoja, pavaduotoja ugdymui, pristatė edukaciją ir du įkvepiančius epizodus iš Pasaulinės lyderystės konferencijos.

Tvirtai tikime, kad šioje konferencijoje išgirstos idėjos kiekviename iš mūsų augins lyderį.

Reda Zalogienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Renalda Savickienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas