2025 m. balandžio 17 d. Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos trečiųjų klasių mokiniai dalyvavo neuroedukacijos užsiėmimuose, kuriuos vedė VšĮ Vaikų ir jaunimo visapusiško lavinimo centro lektorė Joana Cironkaitė. Šių veiklų tikslas - stiprinti vaikų emocinį sąmoningumą, padėti jiems geriau pažinti save bei ugdyti sąmoningą dėmesio valdymą.
Užsiėmimų metu mokiniai aktyviai įsitraukė į praktines veiklas: mokėsi susikaupti, atsipalaiduoti, lavino vaizduotę ir savistabą. Viena įsimintiniausių veiklų - svajonė su užmerktomis akimis, kurios metu vaikai įsivaizdavo save prie jūros. Šis pratimas padėjo vaikams nusiraminti, prisiminti malonius išgyvenimus ir atrasti ryšį su savo vidiniu pasauliu.
Emocinis įsitraukimas buvo itin ryškus - vaikai jautėsi saugūs, drąsiai reiškė mintis, atvirai dalijosi emocijomis. Tokie užsiėmimai kuria pozityvią emocinę aplinką klasėje, skatina savivoką ir padeda stiprinti socialinius bei bendravimo įgūdžius, kurie tiesiogiai susiję su sėkmingu mokymusi.
Lektorė taip pat supažindino mokinius su pagrindiniais smegenų veiklos principais, aiškino, kodėl klasėse kartais kyla triukšmas, ir pasiūlė konkrečius būdus, kaip gerinti dėmesio koncentraciją. Vaikai dalyvavo kūrybinėje užduotyje, kurioje analizavo savo vertybes ir išsiaiškino, kas jiems yra svarbiausia - kas užima didžiausią jų širdies dalį.
Neuroedukacijos užsiėmimai tapo prasminga ugdymo proceso dalimi - jie padėjo vaikams gilinti emocinį raštingumą, ugdė savirefleksiją ir prisidėjo prie visapusiško asmenybės augimo bei geresnės savijautos klasės aplinkoje.
Straipsnio autorė Vilma Gapšienė