2025 m. balandžio 14–18 dienomis Šiaulių Rėkyvos progimnazijos Formaliojo ugdymo skyriaus vedėja Gintarė Kulbeckienė bei Lieporių gimnazijos anglų kalbos mokytoja Žana Braslauskienė kartu su kitų šalies švietimo įstaigų pedagogais dalyvavo profesinės kompetencijos tobulinimo stažuotėje „Nuolatinio tobulinimo metodologijos stebėjimas Nyderlanduose“ užsienyje, kuri organizuota pagal Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamo projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ veiklą „Pedagogų profesinės kompetencijos stažuočių užsienyje programa“.
Stažuotės metu Nyderlanduose aplankytos penkios įvairių tipų – nuo ikimokyklinio iki pagrindinio ugdymo – švietimo įstaigos: OBS Jan Ligthartschool, Berechja college, CBS Op de Wieken, OBS De Sprong ir Koningin Wilhelminaschool. Ši stažuotė sudarė palankias sąlygas praktiškai stebėti, kaip nuolatinio tobulinimo metodologija taikoma skirtingo ugdymo tipų Nyderlandų švietimo įstaigose ir kokių kokybinių veiklos rezultatų yra pasiekta dirbant pagal tokią metodologiją. Diskutuota su mokyklų administracija ir pedagogais apie šios metodologijos privalumus jų įstaigose. Mokiniai pristatinėjo asmeninius darbų aplankus (angl. Portfolio), dalydamiesi savo pasiekimais: pasakojo, kaip jiems sekasi įgyvendinti išsikeltus tikslus, kokią pažangą jiems pavyko padaryti per praėjusį pusmetį ir kuo jie didžiuojasi.
Vizito metu lankantis švietimo įstaigose įspūdį paliko vyraujanti tyla tiek pamokų, tiek pertraukų metu. Mokiniai įpratę kelti ranką ir kalbėti, kai mokytojas jiems leidžia. Vyrauja demokratinė pozityvaus ugdymo atmosfera, grindžiama susitarimais ir pokalbiais, kaip visiems kartu pasiekti teigiamo rezultato. Kiekviename kabinete kabo tos klasės sudaryta susitarimų lenta – duomenų centras, kurioje kabo susitarimai ir taisyklės, viešinami išsikelti siektini tikslai, klasės misija ir vizija, matuojami pasiekimai ir siekiama apdovanojimo, kad būtų įgyvendinti išsikelti tikslai. Dalis mokyklų savo klasėse turi įsirengusios komplimentų lentas, kuriose kabo mokinių vieni kitiems ant lapelių užrašyti pagyrimai. Taip vaikai mokomi išsakyti teigiamus dalykus kitam.
Gerosios patirties dalijimasis ir tiesioginės diskusijos su švietimo įstaigos darbuotojais, kurie praktiškai įgyvendina nuolatinio tobulinimo metodologiją savo veikloje, leis šią įgytą patirtį taikyti savo mokykloje, pasinaudojant olandų patirtimi. Kolegialus mokymasis iš užsienio kolegų padės išvengti klaidų tikimybės ir lanksčiau diegti nuolatinio tobulinimo metodologiją progimnazijoje bei gimnazijoje.
Straipsnio ir nuotraukų autorė Žana Braslauskienė, Gintarė Kulbeckienė