Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

,,Permainų vėjas“: mokyklos tolerancijos iniciatyva su 400 malūnėlių

Lapkričio 11-15 dienomis Šiaulių Jovaro progimnazijoje 5-8 klasių  moksleiviai kartu su gyvenimo įgūdžių mokytoja, socialine pedagoge bei neformaliojo ugdymo skyriaus vedėja iniciavo šių metų tolerancijos dienos simbolio – vėjo malūnėlio kūrybines gamybos dirbtuves.

Kūrybinės dirbtuvės apjungė moksleivius bendrai veiklai, parodydamos, kaip gyvenimo įgūdžių pamokos gali virsti kūrybiniu projektu su prasminga socialine žinute. Šios iniciatyvos metu moksleiviai pagamino net 400 spalvingų malūnėlių – simbolį, kuris vaizduoja permainų ir tolerancijos vėją. Pasirinktas malūnėlis ne tik estetiškai patrauklus, bet ir turi gilų simbolinį turinį – jis atspindi nuolatinį judėjimą, pokyčius ir gebėjimą prisitaikyti prie aplinkos.

Kūrybos procesas įtraukė ne tik rankdarbių įgūdžių lavinimą, bet ir skatino komandinį darbą bei tarpusavio bendravimą. Kiekvienas malūnėlis tapo savotiška kūrybinės laisvės išraiška, o kartu – kolektyvinio darbo rezultatu, kuris parodė, kad skirtingi žmonės, dirbdami kartu, gali sukurti kažką gražaus ir prasmingo. Dirbtuvių organizatoriai pabrėžė, kad šios iniciatyvos tikslas buvo ne tik plėtoti kūrybinius gebėjimus, bet ir ugdyti mokinių empatiją bei pagarbą vieni kitiems. „Mes norėjome parodyti, kad tolerancija – tai ne tik abstrakti sąvoka, bet ir veiksmai, kuriuos galime daryti kasdien, gerbdami ir suprasdami aplinkinius“, – teigė gyvenimo įgūdžių mokytoja.

 Įspūdinga pabaiga – lapkričio 15 dieną visi mokiniai ir mokyklos darbuotojai pasipuošė mokinių gamintais malūnėliais.

Šis kūrybinis procesas tapo puikiu priminimu, jog tolerancija – tai vertybė, kurią turėtume puoselėti kasdien, nepriklausomai nuo aplinkybių. „Permainų vėjas“ – tai tik vienas iš daugelio pavyzdžių, kaip mokyklos gali kūrybiškai ir prasmingai integruoti socialinių įgūdžių ugdymą į kasdienes pamokas. Toks požiūris ne tik skatina mokinių kūrybiškumą, bet ir ugdo pilietiškumą bei toleranciją, taip prisidedant prie visuomenės, kurioje kiekvienas jaučiasi vertinamas ir suprastas. Iniciatyva neabejotinai įkvėpė ne tik mokinius, bet ir mokytojus, o šimtai sukurtų malūnėlių tapo ryškiu ženklu, kad mokykloje puoselėjama ne tik akademinė žinių bazė, bet ir žmogiškosios vertybės.

 

Gyvenimo įgūdžių mokytoja Monika Urbietienė

Socialinė pedagogė Giedrė Kaminskaitė

Neformaliojo ugdymo skyriaus vedėja Ilona Virmauskienė

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas