Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Ugdymas po šilta Ispanijos saule

       Į šį mobilumą įtraukėme mokinius ne tik su specialiaisiais poreikiais, bet ir su dideliais specialiaisiais poreikiais. Prieš išvykdami į IES Castro Alobre mokyklą Ispanijoje, jie atliko įvairias užduotis, domėjosi mokyklos, miesto ir šalies kultūra bei tradicijomis.

     Mobilumo metu veiklos vyko anglų kalba. Mokiniai bendravo su kitų šalių – Graikijos, Ispanijos ir Vokietijos – dalyviais, gilino anglų kalbos žinias ir išmoko keletą pagrindinių ispaniškų frazių. Mokiniai praplėtė žinias apie ES šalis: Ispaniją ir Portugaliją. Dirbdami komandose, rado nemažai  panašumų  ir skirtumų tarp šių trijų ES šalių. Lankant Vilagarsijos de Arousa bei Porto miesto pagrindinius paminklus ir susipažįstant su miesto istoriniais pokyčiais, mokiniai ugdė kultūrinę, istorinę, geografinę  kompetencijas. Apsilankymas  Porto, spalvingame, į UNESCO sąrašą įtrauktame mieste, kuris žavi savo unikaliu charakteriu, istoriniais pastatais, įkvėpė mokinius pažinti istorinius ir kultūrinius skirtumus, padėjo dalyviams geriau įvertinti Portugalijos indėlį į Europos kultūros paveldą ir skatino gilinti žinias apie šalies istoriją bei tradicijas. Kultūrinis vizitas į Santjago de Kompostelą suteikė mokiniams galimybę susipažinti su šiuo istoriniu  Ispanijos miestu, su vietos kultūra ir viduramžius siekiančia architektūra, pajausti dvasinę atmosferą. Aplankytos miesto įžymybės - gotikinė Kompostelos Santjago katedra, vyskupų rūmai, pasivaikščiota  viduramžiškų gatvelių labirintais.

Projekto veiklos vyko ne tik auditorijoje. Dalyviai lankėsi moliuskų auginimo vietoje  Arousos įlankoje. Dalyvaudami praktinėse veiklose, sužinojo apie tvarią akvakultūrą, moliuskų gyvavimo ciklą, ekologinę vėžiagyvių reikšmę upių žiočių aplinkoje. Pasaulinės molekulės dienos proga mokiniai dirbo grupėse ir kūrė molekulių modelius. Formuodami molekulių modelius iš gamtinių medžiagų vietiniame parke, lavino bendradarbiavimo ir komunikacijos įgūdžius. Praktinė veikla padėjo mokiniams lengviau įsiminti chemijos sąvokas, pavyzdžiui, atomus, jungtis, molekules ir molekulines struktūras, nes jas patys sukūrė.

Vietiniame maisto turguje  projekto dalyviai susipažino su naujomis vaisių bei žuvų rūšimis, pasitelkę IT plėtojo žinias, kokių maistingųjų medžiagų turi tam tikri vaisiai, žuvies produktai, pagilino žinias apie jų maistingumą, naudą sveikatai.

Dalyviai daug  vaikščiojo, tad  sąmoningai galėjo  susitelkti į žingsnių ritmą, pėdų kontaktą su žeme, kūno judėjimą ir kvėpavimą , žaisdami aktyvius žaidimus, tobulino savo fizinius gebėjimus( koordinaciją, greitį, pusiausvyrą), ugdė komandinio darbo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Vakarais turėjo galimybę medituoti Atlanto vandenyno pakrantėje. Meditacija jiems suteikė ramybę, harmoniją, išmokė derinti sąmoningą kvėpavimą su ritmingu judesiu, atsipalaiduoti, sumažinti psichinį krūvį ir pagerinti dėmesio sutelkimą.

Mobilumo metu dalyviai prisidėjo prie tvarumo: keliavo viena iš seniausių ir svarbiausių transporto rūšių, traukiniais, t. y. „žaliu transportu“, kurie mažina taršą ir prisideda prie aplinkos saugojimo.

Šis projektinis mokinių mobilumas buvo itin naudinga patirtis, skatinanti tarpkultūrinį suvokimą, asmeninį tobulėjimą ir įvairių įgūdžių lavinimąsi, kuris dalyviams suteikė galimybę tapti atsakingesniems, savarankiškesniems, įgyti pasitikėjimo, pajusti tarpkultūrinius panašumus ir skirtumus, praplėsi žinias apie šalis, pamatyti lankomiausius objektus.

Parengė: G.Gabšienė ir D. Bagdonaitė

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas