2024 m. gruodžio 4 dieną Šiaulių „Ringuvos“ mokykloje vyko 4 mokyklų tinklaveikos baigiamasis renginys – forumas „Tinklaveika – kolegialiu mokymusi grįsta skirtingų mokyklų bendruomenių partnerystė“, kuriame dalyvavo Šiaulių „Dermės“, „Ringuvos“ mokyklų, „Spindulio“, „Santakos“ ugdymo centrų mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai, kurie visus metus vedė ir stebėjo vieni kitų atviras pamokas/veiklas, dalijosi gerąja patirtimi, plėtojo pedagogų asmenines ir profesines kompetencijas. Forumo svečius ir dalyvius muzikiniu kūriniu pasveikino mokyklos muzikavimo būrelio „Spalvotos natos“ nariai (vadovė L. Kulšytė). Sveikinimo žodį tarė Šiaulių miesto administracijos Švietimo skyriaus vedėja E.Minkuvienė, tinklaveikoje dalyvavusių mokyklų direktorės L. Giedraitienė, R. Lanauskienė, E. Mikelėnė. Organizuota aktyvi ir prasminga diskusija grupėse, išskirti dalyvavimo tinklaveikoje privalumai ir tobulintini aspektai.
Šiaulių „Ringuvos“ mokyklos ir „Santakos“ ugdymo centro direktorė L. Giedraitienė pristatė visų mokyklų direktorių parengtą pranešimą „Kolegialus mokymasis ir gerosios kolegialaus mokymosi patirtys“, kuriame apžvelgė skirtingų mokyklų tinklaveikos tikslus, uždavinius, organizavimo etapus, susitarimus, pasiektus rezultatus. Pranešime buvo akcentuota, kad 2024 m. vasario 29 d. sukurtas tinklas tarp Šiaulių „Dermės“ mokyklos, Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro, Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centro ir Šiaulių „Ringuvos“ mokyklų, kurio sukūrimo tikslas - kolegialus pamokų/veiklų stebėjimas mokantis kartu su kolegomis kaip organizuoti bebarjerį ugdymo(si) procesą kiekvienam mokiniui, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos ir ugdymo(si) sėkmės. Mokyklų bendruomenės susitarė dalintis patirtimis planuojant, organizuojant ir vedant pamokas/veiklas didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams, sudarant mokyklų, ugdančių didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius, tinklą ir mokytojų, besimokančių kolegiškai, bendradarbiavimo/patirties sklaidos grupes. Tinklaveikos ir kolegialaus mokymosi stebint bei analizuojant atviras pamokas/veiklas susitarimus sudarė pamoką, veiklą stebinčio pedagogų konfidencialumo pasižadėjimo pasirašymas, susitarimas dėl atviros pamokos/veiklos stebėjimo formos pildymo, atviros pamokos/veiklos stebėjimas išskiriant pamokos elementus, kuriuos „parsinešiu“ į savo pamoką ir stebėtos atviros pamokos/veiklos aptarimas. Per 2024 metus keturių mokyklų pedagogai pravedė 109 atviras pamokas ir veiklas. 62,45 proc. pedagogų stebėjo atviras pamokas/veiklas. Kiekvienas pedagogas po stebėtos pamokos iš jos „išsinešė“ nuo 1 iki 6 dalykų, kuriuos panaudos savo pamokose/veiklose. Stebėtų pamokų/veiklų protokoluose dažniausiai mokytojai fiksavo naujų mokymo(si) metodų taikymą ugdymo procese, informacinių technologijų naudojimą, struktūruotų aplinkų kūrimą ir inovatyvių mokymo(si) priemonių naudojimą.
Forumo metu visi dalyviai įvertino tinklaveikos efektyvumą, dalinosi savo įžvalgomis, išklausė kolegialaus mokymosi gerąsias patirtis bei teikė pasiūlymus tinklaveikos efektyvumo tobulinimui. 52 proc. forumo dalyvių, aptardami, metus laiko trukusias, kolegialaus pamokų/veiklų stebėjimo, mokymosi kartu su kolegomis, kaip organizuoti bebarjerį ugdymo(si) procesą mokiniui, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos ir ugdymo(si sėkmės, veiklas, išsakė, kad tinklaveika buvo labai naudinga, 42 proc. - naudinga ir 6 proc. - iš dalies naudinga. Aktyviausiems mokytojams, švietimo pagalbos specialistams įteiktos padėkos už aktyvų dalyvavimą „Tinklaveika ir kolegialus mokymasis stebint ir analizuojant atviras pamokas/veiklas“ renginiuose.
Šiaulių „Ringuvos“ mokyklos informacija ir nuotraukos