Artėjant Velykoms, balandžio 16 d., Didždvario gimnazijoje Im kl. mokiniai dalyvavo integruotoje anglų kalbos ir matematikos pamokoje „Easter Calculations“ (Matematiniai skaičiavimai), kurią vedė anglų k. mokytojos Inga Stonienė ir Diana Nemeikienė, matematikos mokytoja Lydija Dronova-Platbarzdė. Ši netradicinė pamoka kvietė mokinius tyrinėti realaus gyvenimo situacijas per tarpdisciplininį požiūrį, apjungiant kalbinius ir matematinius gebėjimus. Svarbu paminėti, kad pamoka buvo atvira – ją stebėjo ir kitų mokyklų anglų kalbos bei matematikos mokytojai. Tai suteikė galimybę pasidalinti gerąja patirtimi ir įkvėpti kolegas naujoms tarpdisciplininėms iniciatyvoms, bei skatinti mokyklų bendradarbiavimą.
Pamokoje naudota metodika skatino mokinius kurti pasakojimus anglų kalba, susijusius su Velykų kelionėmis, šventės planavimu ar pirkinių organizavimu. Kiekvienas pasakojimas buvo papildytas matematine užduotimi, kurią mokiniai patys sugalvojo ir išsprendė. Tokiu būdu buvo ugdomas ne tik žodynas ir kūrybiškumas, bet ir gebėjimas taikyti tiesinių funkcijų žinias praktikoje: skaičiuojant pajamas, kuro išlaidas ar planuojant pirkinius.
Vienoje iš užduočių, apribojant biudžetą iki tam tikros sumos, mokiniai turėjo planuoti Velykų atostogas iš užsienio atvyksiančiam giminaičiui ir pateikti įdomią bei aktyvią programą kelioms dienoms. Ši veikla skatino kritinį mąstymą, sprendimų priėmimą, išlaidų planavimą bei kultūrinį sąmoningumą.
Integruotos pamokos tikslai buvo ne tik gilinti mokinių žinias, bet ir skatinti bendradarbiavimą, argumentuotą diskusiją bei refleksiją. Paskutinėje užsiėmimo dalyje mokiniai aptarė, kaip anglų kalba ir matematika susijusios tarpusavyje ir kaip šis ryšys gali būti naudingas kasdieniame gyvenime.
Tokio pobūdžio pamokos atskleidžia, kaip įvairūs dalykai gali papildyti vienas kitą ir padėti mokiniams geriau suprasti realaus gyvenimo situacijas. Mokymasis tampa ne tik įdomesnis, bet ir prasmingesnis – mokiniai ugdo tiek akademinius, tiek socialinius įgūdžius, mokosi dirbti komandoje, ieškoti kūrybiškų sprendimų bei atsakingai planuoja. Ši integruota patirtis – tai dar vienas žingsnis link šiuolaikiško, motyvuojančio ir įtraukaus ugdymo.
Teksto ir nuotraukų autorės Inga Stonienė, anglų kalbos mokytoja
Lydija Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja