Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Mokytojai kodavimo ir robotikos mokėsi Italijoje

Kodavimas ir robotika gali atrodyti bauginančiai, tiek mokytojams, tiek ugdytiniams. Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ mokytojos Laura Bajoriūnė ir Mireta Visockienė dalyvavo Erasmus+ KA122 mokymuose „Coding and Robotics Made Easy“, kurie vyko Italijos sostinėje Romoje, ir suprato, kad kodavimas bei robotika nėra labai baisu.

Mokymų pradžioje mokytojai sužinojo, kas yra robotika, kaip glaudžiai ji siejasi su STEAM ugdymu. Mokymuose daug kalbėta apie XXI amžiaus skaitmeninį raštingumą. Mokymų organizatoriai pabrėžė, jog mokymosi eroje technologijos atlieka esminį vaidmenį vaikų mokymo procesuose. Skaitmeninių priemonių naudojimas ugdymosi procese didėja jau daugiau nei du dešimtmečius. Skaitmeninės priemonės suteikia pedagogams ir ugdytiniams daug privalumų, be to ugdymąsi daro įdomesnį ir dinamiškesnį. Be to, jos suteikia įdomesnių ir novatoriškesnių būdų patikrinti žinias, lengvesnę prieigą prie informacijos ir galimybę diferencijuoti mokymosi priemones pagal kiekvieno ugdytinio poreikius.

Mokymų metu mokytojai buvo supažindinti su programa „Scratch“. Mokymasis su „Scratch“ parodė, kaip galima kurti interaktyvias istorijas, animacijas, žaidimus. Buvo pristatyta, kaip lengvai ir paprastai „Scratch“ naudoti klasėje, praturtinant ugdymo procesą. Taip pat buvo pristatytos programos „Minecraft“, „Arduino“.

Mokytojams, dirbantiems ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, ypatingai įdomu buvo apsilankyti vaikų muziejuje „EXPLORA“. „EXPLORA“ - vaikams pritaikytas muziejus, kuriame vaikai ugdosi žaisdami. Čia vaikai gali laisvai eksperimentuoti, praktiškai veikti ir mokytis įvairiose muziejaus erdvėse. Muziejaus kūrėjai pripažįsta, kad kiekvieno poreikiai yra skirtingi, todėl sukūrė įtraukią aplinką, kurioje vaikai, šeimos ir ugdymo įstaigos gali aktyviai dalyvauti muziejaus veiklose.

Dvi dienas mokymų dalyviai mokėsi Apple centre Romoje. Čia naudojant Apple įrangą, mokytojai buvo supažindinti su programavimo ir kodavimo galimybėmis. Padedant ir konsultuojant centro darbuotojams, mokytojai mokėsi, kaip naudojant Apple įrenginiuose įdiegtomis programomis, žingsnis po žingsnio, nuosekliai mokyti vaikus programuoti.

Mokymų metu mokytojai buvo supažindinti su dirbtiniu intelektu (DI), kuris iš esmės keičia mokymosi būdus. Mokymų lektoriai parodė DI galimybes personalizuotam mokymuisi, didesniam efektyvumui ir įdomiai patirčiai. Dirbtinio intelekto nauda švietimui, o ypatingai mokytojui, yra neabejotina. Ir lektoriai, ir Apple centro konsultantai, išsakė tą pačią mintį, jog, kaip pedagogai ir besimokantieji, turime priimti šį naują pasaulį ir stengtis maksimaliai išnaudoti jo potencialą. Buvo pristatyta programa „Gamma“, kurios pagalba mokytojai gali kurti pristatymus, apklausas, viktorinas.

Šiuose „Coding and Robotics Made Easy“ mokymuose žingsnis po žingsnio parodyta, kaip naudoti kodavimą ir robotiką veiklose su vaikais. Mokytojai įgijo kodavimo ir robotikos pagrindų, kurie yra patrauklūs ir orientuoti į vaikus.

 

Laura Bajoriūnė, Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ socialinė pedagogė ekspertė,

Mireta Visockienė, Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas