Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Projektas „Technological Solutions for the Future“ - Lieporių gimnazistai ieškojo ateities sprendimų Islandijoje

   Šiaulių Lieporių gimnazijos moksleiviai kovo 31- balandžio 4d. viešėjo Islandijoje, dalyvaudami tarptautiniame projekte „Technological Solutions for the Future“. Šiame projekte, kuriame taip pat dalyvauja mokiniai iš Švedijos, Danijos ir Islandijos, siekiama skatinti jaunimo domėjimąsi technologijomis ir aplinkosauga, taip pat ieškoti inovatyvių sprendimų, kaip technologijos – ypač dirbtinis intelektas – gali prisidėti prie aplinkosaugos problemų sprendimo.

   Moksleiviai pristatė savo mokyklas ir dalijosi patirtimi apie jose vykdomas veiklas. Jie turėjo galimybę dirbti su įvairiomis programavimo sistemomis, kurios gali padėti spręsti aplinkosaugos iššūkius, pavyzdžiui, sukuriant sprendimus, padedančius efektyviau naudoti gamtos išteklius arba stebėti ir analizuoti aplinkos būklę. Mokiniai taip pat gamino telefonų stovelius, mokydamiesi, kaip paprastos technologijos gali tapti kasdienio gyvenimo dalimi ir mažinti atliekų kiekį.

   Projektas ne tik plečia žinias apie technologijas, bet ir ugdo atsakomybę už aplinką. „Svarbu, kad moksleiviai suprastų, kaip technologijos gali būti panaudojamos aplinkosaugos sprendimams kurti ir kaip dirbtinis intelektas gali padėti analizuoti didelius duomenis, kuriuos būtų sunku apdoroti žmogui“, – teigia projekto koordinatorė S. Valuckienė.

   Vizitas į Islandijos Verslo centrą buvo itin svarbus, nes moksleiviai susipažino su startuoliais AwareGO ir Nanitor, kurie naudojasi technologijomis kibernetinio saugumo srityje ir  pasitelkia dirbtinį intelektą, kad padėtų organizacijoms geriau valdyti kibernetinę riziką ir taip užtikrintų saugias IT sistemas. Tokie sprendimai gali būti taikomi ir aplinkosaugos srityje, analizuojant klimato pokyčių duomenis ar valdant išteklių naudojimą.

   Be to, moksleiviai aplankė Perlan muziejų, kuriame susipažino su Islandijos gamta ir aplinkosaugos svarba. Ledo urvų ir ledynų paroda atskleidė šių gamtos formų svarbą klimato pokyčiams, o  Šiaurės pašvaistės  ir vulkanų šou stebėjimas leido geriau suprasti gamtos procesus ir jų poveikį aplinkai. Muziejus, kaip gamtos tyrinėtojų centras, atskleidė vandens ir kitų gamtos išteklių svarbą visuomenės klestėjimui.

   Projektinė veikla Islandijoje parodė, kaip svarbu integruoti technologijas, ypač dirbtinį intelektą, siekiant efektyviau valdyti aplinkos išteklius ir sušvelninti žmogaus veiklos poveikį gamtai.

                                                                                                        Šiaulių Lieporių gimnazija

 

   Šis projektas finansuojamas Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimo programos „Nordplus“ lėšomis. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl programos administratoriai negali būti laikomi atsakingais už bet kokį jame esančios informacijos pateikimą ir naudojimą.

 

Straipsnio ir nuotraukos autorė Aida Šliažienė

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas