Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos mokytojai aktyviai mokosi anglų kalbos. Šiuo metu užsienio kalbos įgūdžius tobulina net dvi pedagogų grupės po 10 žmonių. Užsienio kalbos mokėjimas atveria galimybes kiekvienam bendruomenės nariui įsitraukti į tarptautinius projektus. Be abejo, šie užsiėmimai po pamokų yra puiki galimybė stiprinti tarpusavio ryšį, pažinti vienas kitą, patirti mokymosi drauge džiaugsmą. Norintiems ir siekiantis išmokti ar patobulinti turimas žinias bei kompetencijas visomis išgalėmis padeda, motyvuoja, palankią mokymosi aplinką kuria ir palaiko anglų kalbos mokytoja Violeta Eidintienė.
Juliaus gimnazijoje nuo 2024-2025 mokslo metų pradžios mokytojai dalyvavo net dviejuose „Erasmus+” finansuojamuose mokytojų darbo stebėjimo vizituose – vieni lankėsi Lenkijoje, kiti – Vokietijoje.
Rugpjūčio 12-16 d. Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos mokytojos (Ingrida Bagučianskienė, Violeta Eidintienė, Ramunė Kančiauskienė, Skirmantė Ulvidienė) tobulino ir gilino savo kompetencijas „Erasmus+“ finansuojamuose mokytojų kvalifikacijos kėlimo kursuose apie streso valdymą, perdegimą darbe ir dėmesingą įsisąmoninimą (mindfulness) „Stress management and burnout prevention“ Kroatijoje, Dubrovniko mieste.
Remiantis organizacijos, atsakingos už ekonominį bendradarbiavimą ir plėtrą (Organisation for Economic Cooperation and Development), tyrimo TALIS (Teaching and Learning International Survey) rezultatais, visame pasaulyje net 60-70 proc. mokytojų patiria stresą darbe. Didelis darbo krūvis, emocinė įtampa, didėjantys reikalavimai sukelia mokytojo perdegimą, išsekimą ar net depresiją. Mokiniai taip pat neišvengia stresinių situacijų kasdieniniame mokyklos gyvenime, todėl šie kursai, suteikiantys informacijos apie streso prevenciją ir būdus jį sumažinti, yra aktualūs visai mokyklos bendruomenei.
Akademinių studijų centre Dubrovnike mokytojos susipažino su lektoriumi Dario ir mokytojais iš Vokietijos, Airijos, Vengrijos, Belgijos, Prancūzijos, Lenkijos, Latvijos, drauge aptarė švietimo sistemoje kylančius iššūkius, stresą lemiančius faktorius, jų poveikį mokymo ir mokymosi procesui. Grupėse aptarti būdai, kaip motyvuoti mokinius, kurti pozityvią atmosferą pamokos metu, ypač daug dėmesio skirta dėmesingo įsisąmoninimo („mindfulness“) praktikai. Kursų dalyviai susipažino su dėmesingo įsisąmoninimo svarba ir jo poveikiu žmogaus fizinei bei psichinei sveikatai. Mokytojai gilino žinias apie sąmoningo kvėpavimo, dėmesingumo, mokymosi aktyviai judant bei žaidžiant gamtoje metodikas, mokėsi smegenų mankštos būdų, atliko aktyvaus klausymosi bei dėmesingo įsisąmoninimo praktikas, pristatė savo šalies ir įstaigos išskirtinumą, dalijosi patirtimi su kolegomis net iš 8 šalių. Daug dėmesio skirta emocijoms, jų atpažinimui ir priėmimui. Įgytos žinios ir nauja patirtis padės kurti pozityvią, įtraukiančią, motyvuojančią ugdymo atmosferą bei įveikti iškylančius mokymo ir mokymosi iššūkius.
Spalio 7-11 d. Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos anglų kalbos mokytoja Ramunė Kančiauskienė dalyvavo ERASMUS+ akredituoto projekto 2024-1-LT01-KA121-SCH-000205957 programos lėšomis finansuojamo darbo stebėjimo vizite, GMS(Gemeinschaftsschulle am Sonnelfeld) bendrojo ugdymo mokykloje, Sachsenheimo mieste, Vokietijoje. Šis darbo stebėjimo vizitas kartu ir daugiašalės partnerystės (koordinatorė Vokietija) tarp 6 šalių 2024-2026 m. laikotarpiui rezultatas, kurio metu Vokietijoje susitikę mokytojai iš Austrijos, Danijos, Maltos, Švedijos, ir Lietuvos pradėjo darbo stebėjimo vizitų etapą bendrojo ugdymo mokykloje (GMS).
Projekto tikslas - palankios mokymosi aplinkos mokinio sveikatai kūrimas bei jos pritaikymas ugdyme. Partneriai iš 6 šalių pristatydami savo mokyklas ypač pabrėžė sveikos mokymosi aplinkos įtaką mokinio pasiekimams ir kartu aptarė įvairių ugdymosi poreikių turinčių mokinių (tiek gabių, tiek patiriančių sunkumus) sėkmingą įtraukimą į ugdymosi procesą. Projekto partnerių pristatymus stebėjo GMS mokyklos vadovų pakviesti svečiai: Sachsenheimo meras ir Švietimo ministerijos Europos ir tarptautinių reikalų skyriaus vedėjas Matthias Wolf. Po to vykusioje diskusijoje apie švietimą pasidžiaugta Erasmus+ suteikiama galimybe susitikti mokytojams iš skirtingų šalių ir pasidalinti gerąja patirtimi, įvairia ugdymo metodika.
Darbo stebėjimo vizito metu susipažinta su Vokietijos švietimo sistema, GMS mokyklos struktūra, administracijos, mokytojų ir pagalbos specialistų darbu bei išskirtinai savitu netradiciniu mokinio ugdymu, kuris nėra būdingas kitoms mokykloms Vokietijoje. Vos įžengus į mokyklą jaučiamas išskirtinumas ne tik dėl moderniai įrengtų šviesių patalpų, bet ir dėl pastebimos tvarkos, nes ir mokiniai, ir mokytojai lauko avalynę privalo pakeisti į šlepetes. Kitas nuostabą sukėlęs išskirtinumas - absoliuti tyla mokykloje. Net pertraukų metu mokiniai ir mokytojai bendrauja laikydamiesi tylos. Tokios aplinkos užtikrinimas - viena iš mokyklos strategijų. Vizito metu taip pat stebėtos užsienio kalbų, gamtos mokslų pamokos bei neformalaus ugdymo veiklos, susipažinta su jaukiai ir moderniai įrengtomis erdvėmis. Pastebėta, kad mokiniai įpratę dirbti savarankiškai, ypač akcentuojama mokinio atsakomybė už mokymąsi, jo pareigos mokykloje ir taisyklių laikymasis. Vienas esminių reikalavimų mokytojams - susitarimas taikyti vienodus vertinimo kriterijus ir reikalavimus kiekvienam mokiniui.
Šis stebėjimo vizitas - naujos atsiveriančios galimybės gimnazijai ir jos mokytojams įgyvendinant darbo stebėjimo vizitus sveikatinimo ir sveikų mokymosi aplinkų kūrimo, puoselėjimo link bei naujai įgytos patirties pritaikymu. Gimnazijos bendruomenė džiaugiasi nauja daugiašale partneryste, kuri prisidės prie mokyklos ir jos tarptautiškumo didinimo.
Šie straipsniai atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingos už jame pateiktą informaciją.
Informacinio pranešimo autorė - Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos projektų koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Ramunė Kančiauskienė