Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Šiaulių Rėkyvos progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius Rasa Kildonavičienė, mokytojas metodininkas Kalėdos su tarptautiniu eTwinning projektu „Kalėdų laukimas. Waiting for Christmas“

 

Kalėdos – viena ryškiausių ir įsimintiniausių metų švenčių. Vaikai labai greitai išmoksta šios šventės pavadinimą. O jeigu kartais ir pamiršta, visada gali pasakyti, kuo Kalėdos ypatingos. Dažniausi vaikų atsakymai: „dovanos“ ir „Kalėdų senelis“.  Todėl su vaikais norisi Kalėdų laukimą pratęsti, padabinti visą gruodžio mėnesį kalėdinėmis veiklomis, įprasminti tai, ką darome. Suradau puikų būdą – eTwinning tarptautinį projektą “Kalėdų laukimas. Waiting for Christmas“, į kurį ir įsijungiau su „Peliukų“ grupės vaikais ir tėveliais.

Projekte dalyvavo 122 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigos iš įvairių  šalių: Lietuvos (69), Rumunijos (16), Turkijos (8), Graikijos (8), Lenkijos (3), Italijos (2), Ispanijos (2), Gruzijos (1), Portugalijos (1), Bulgarijos (1), Kipro (1), Latvijos (1). Projekto tikslas – gražiai įprasminti švenčių laukimą ir bendruomeniškumo jausmą. Projekto trukmė - 2024 m. lapkričio 25 d. -2025 m. sausio 10 d.

Kartu su vaikais pasigaminome Advento kalendorių. Jį pripildėme ne tik įvairiais skanumynais, bet ir užduotimis, suplanuotomis veiklomis iš projekto, o jų laukė daug ir įdomių. Taip pradėjome skaičiuoti dienas, likusias iki Kalėdų.

Pirmoji užduotis buvo sukurti projekto logotipą. Sukūrę logotipą, kartu su vaikais dalyvavome  projekto logotipo rinkime. Reikėjo išrinkti labiausiai patikusį logotipą. Žinoma vaikai balsavo už savo grupės sukurtą logotipą, tačiau daugiausia balsų surinko Graikų šalies vaikų sukurtas logotipas. Buvo sukurta net bendra visų projektų partnerių logotipų knyga.

 Antra užduotis - išmokti Kalėdinį šokį ir jį sušokti nuotoliniu būdu kartu su projekto partneriais (Advento kalendoriaus užduotys). Tai bent buvo smagumėlis! Šokis buvo labai linksmas ir vaikams suteikė daug džiugių emocijų. Sutartą dieną visi projekto partneriai prisijungė nuotoliniu būdu ir šoko pasipuošę nykštukų kepurėlėmis. Vaikai turėjo puikią galimybę pasisveikinti,  pabendrauti angliškai su kitų šalių vaikais. Įdomi ir naudinga patirtis.

 Kartu su vaikais atlikome daug įvairių STEAM, STREAM veiklų, užduočių: vaikai kūrė, piešė Kalėdų senelius, eglutes, rašė laišką Kalėdų seneliui, kočiojo, voliojo, pjaustė, kepė kūčiukus, patys  deklamavo, klausėsi kitų šalių eilėraščių apie Kalėdas, dalinosi akimirkomis iš susitikimo su Kalėdų seneliu, Trijų karalių šventės, kūrė, rašė skaitmeninius laiškus projekto partneriams, išbandė partnerių sukurtus interaktyvius žaidimus, tyrinėjo projekto partnerių virtualų žemėlapį. Vaikai pabūvojo projekto partnerių sukurtoje virtualioje parodoje, kurioje grožėjosi kitų šalių vaikų darbeliais, atliktomis veiklomis. Taip bendraudami vaikai susipažįsta su kompiuterio, interaktyvios SMART lentos pritaikymo būdais, didėja jų patirties galimybės. Išbandėme learningapps.org, wordwall, studio.code.org, jigsawplanet.com, storyjumper programas. Skaitmeninių priemonių naudojimas skatino vaikus ieškoti, atrasti ir patirti pažinimo džiaugsmą, ugdė matematinius įgūdžius, orientaciją, kritinį mąstymą, turtino žodyną, o man kaip mokytojai buvo puiki galimybė individualizuoti ir diferencijuoti udymą.

Visi projekto partneriai gavome iššūkį: kartu sudėlioti dėlionę „Kalėdų eglutė“. Kiekvienas partneris turėjo nuspalvinti paskirtą pagal atitinkamą skaičių dėlionės detalę. Kiek vaikams buvo džiaugsmo ir nuostabos sudėjus nuspalvintas detales į bendrą paveikslą! Pavyko sukurti nuostabią dėlionę - Kalėdų eglutę. Vaikai ugdėsi bendruomeniškumo jausmą, smalsumą.

Smagu, kad į projektą įsijungė ir tėveliai. Kartu su vaikais namuose gamino kalėdines eglutes iš antrinių žaliavų, kuriomis papuošėme įstaigos vidų. Taip laviname vaikų tvarumo įgūdžius.

Pasibaigus projektui sulaukėme džiugių naujienų: už kokybiškai ir kūrybiškai įgyvendintą projektą Kalėdų laukimas. Waiting for Christmas“ „eTwining“ programoje suteiktas „eTwining“ Nacionalinis kokybės ženklelis (NKŽ). NKŽ suteikė Nacionalinė paramos tarnybos vertintojų komanda, kuri pripažino, kad projektas  vaikams padėjo geriau pažinti Kalėdų papročius ir tradicijas, patirti daug naujo, įdomaus, patobulėjo ugdytinių gebėjimai įvairiose srityse: aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, matematinio mąstymo, problemų sprendimo, mokėjimo mokytis, kūrybiškumo, meninės raiškos, skaitmeninio sumanumo, kalbų supratimo. Vaikams buvo sudarytos sąlygos plėtoti kūrybines galias konstruojant, piešiant, lipdant, šokant, dainuojant. Vertintojai teigia, kad  ypač vertingos bendradarbiavimo atžvilgiu mokytojų ir vaikų vaizdo konferencijos, pasikeitimas virtualiais laiškais, vertinimas ir bendrų produktų sukūrimas.

Džiugu, kad vaikai išgyveno kitokį Kalėdų laukimą.

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas