Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijoje – pažangūs sprendimai įtraukiajam ugdymui įgyvendinti

Jau antrus metus Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazija sėkmingai įgyvendina projektą „Atvirų klasių sukūrimas Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijoje“. Siekiant įgyvendinti įtraukties principus mokyklose, projekte kuriamos kuo geresnės sąlygos mokytis tiek specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, tiek įprastos raidos mokiniams. Tokiu būdu skatinama visų mokinių įtrauktis, bendradarbiavimas ir lygiateisiškumas ugdymo procese.

Mokykloje veikia dvi Atvirosios klasės – 2-oji ir 6-oji, kuriose ugdymas organizuojamas pagal Visiškos įtraukties modelį. Siekiant užtikrinti kokybišką ugdymo procesą ir tinkamą pagalbą mokiniams, projekto įgyvendinimo metu mokykloje įsteigtos naujos pareigybės: antrojo mokytojo (1 etatas) ir mokytojo padėjėjų (du etatai. Iš Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų taip pat buvo skirta 100 000,00 eurų švietimo įstaigos fizinei aplinkai pritaikyti.

Projekto įgyvendinimo laikotarpiu Atvirosiose klasėse sudarytos sąlygos ugdytis vidutinių ir specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) mokiniams bendrojo ugdymo klasėse, užtikrinant įvairiapusę pagalbą, kurią teikia tiek projekto metu įdarbinti specialistai, tiek mokyklos švietimo pagalbos darbuotojai – logopedas, socialinis pedagogas bei psichologo asistentas.

Projektas prisideda prie lygiateisiškumo švietimo sistemoje – kiekvienam mokiniui sudaromos galimybės sėkmingai mokytis, tobulėti bei būti pilnaverčiu bendruomenės nariu. Įvairiapusė specialistų pagalba ir individualiai pritaikytos ugdymo priemonės padeda atliepti mokinių poreikius, lavinti jų gebėjimus ir stiprinti savivertę.

Projekto įgyvendinimo laikotarpiu mokykloje įrengtas Gerų emocijų centras ir Kino teatras.  Įsigytos sensorinės bei terapinės priemonės teikia reikšmingą naudą SUP turintiems mokiniams. Sensorinės erdvės sukurtos siekiant užtikrinti saugią ir raminančią aplinką, kurioje mokiniai gali atsipalaiduoti, mažinti patiriamą stresą bei stiprinti emocinę gerovę. Moderni įranga – šviesos projektoriai, balansavimo įrankiai, virtualios realybės akiniai, daugiafunkciai projektoriai, interaktyvios lentos, programinė įranga ir kitos ugdymui pritaikytos priemonės, padeda stimuliuoti sensorinius pojūčius, lavinti motorinius įgūdžius, dėmesio koncentraciją ir emocijų valdymą. Tai itin svarbu vaikams, turintiems sensorinės integracijos sutrikimų. Be to, šios priemonės išplečia švietimo pagalbos specialistų galimybes organizuoti įvairesnes, individualiems poreikiams pritaikytas veiklas.

Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos įgyvendinamas projektas tampa puikiu įtraukties pavyzdžiu, siekiančiu, kad kiekvienas vaikas augtų saugioje, palaikančioje ir ugdymu grįstoje aplinkoje.

Straipsnio autorius:

Šiaulių Vinco Kudirkos direktorė

Vida Šarauskienė

Nuotraukų autorius:

Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos

Aplinkos ir ugdymo aprūpinimo

padalinio vadovas 

Arvydas Čepulis

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas