Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Tarpkultūrinė patirtis Krokuvoje

Kovo 30 – balandžio 5 dienomis šeši Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro mokiniai, lydimi mokytojų G. Radavičienės ir L. Navikienės, dalyvavo „Erasmus+“ grupinio mobilumo programoje, vykusioje World Around Intercultural Primary School mokykloje Krokuvoje, Lenkijoje. Kelionei pasirinktas tvarus transportas – traukinys, o mokiniai visą savaitę gyveno lenkų bendraamžių šeimose, taip dar artimiau susipažindami su vietos kultūra ir kasdienybe. Vizito metu mokiniai mokėsi vienintelėje Krokuvos mokykloje, siūlančioje tarpkultūrinio ugdymo programą tiek pradiniame, tiek viduriniame ugdyme pagal Tarptautinio bakalaureato (IB) modelį. Ši programa orientuota į kultūrinį atvirumą, smalsumo skatinimą bei pasaulinio pilietiškumo ugdymą. Pamokos čia apima teorijos ir praktikos derinį, kritinį mąstymą ir kūrybišką problemų sprendimą, o mokymosi aplinka siekia būti įtrauki ir palaikanti.

Jau pirmosiose pamokose mūsų mokiniai buvo įtraukti į aktyvų mokymosi procesą. Bendradarbiaudami su lenkų moksleiviais jie susipažino su Lenkijos švietimo sistemos ypatumais. Nors pagrindinė kalba mokykloje – lenkų, didžioji dalis užsiėmimų vyko anglų kalba, tad tai buvo puiki galimybė tobulinti kalbos įgūdžius bei plėsti kultūrinį akiratį. Pamokose teorinė medžiaga buvo glaudžiai siejama su praktine veikla. Anglų ir lenkų kalbų užsiėmimuose mokiniai gilinosi į Lenkijos tradicijas, o po pamokų dalyvavo edukacinėje veikloje Gyvajame riestainio muziejuje. Čia jie ne tik klausėsi istorijų apie tradicinį obwarzanek, bet ir patys minkė tešlą, formavo bei kepė Krokuvos simboliu tapusius riestainius. Už dalyvavimą edukacijoje kiekvienas mokinys gavo sertifikatą, patvirtinantį įgytus praktinius įgūdžius. Istorijos pamoka vyko netradicinėje erdvėje – Krokuvos senamiestyje. Mokiniai lankėsi Lenkijos karalių rezidencijoje ant Vavelio kalvos, susipažino su miesto istorija bei bendra Lietuvos ir Lenkijos monarchų praeitimi. Fizikos pamoka vyko Aviacijos muziejuje, kur buvo praktiškai aiškinama lėktuvo variklio veikimo esmė bei eksponuojami istoriniai orlaiviai. Gamtos mokslų užsiėmimuose mokiniai dirbo projektiniu metodu – grupėse rinko informaciją apie žymius Lenkijos mokslininkus: M. Koperniką, M. Skłodowską-Curie, I. Łukasiewiczių, J. Hevelijų. Naudodamiesi išmaniosiomis technologijomis, jie kūrė originalius pristatymus, kuriuos pristatė kūrybiškai – dainuodami, deklamuodami ar inscenizuodami interviu. Inžinerijos ir technikos muziejuje mokiniai ne tik susipažino su senoviniais automobiliais bei tramvajais, bet ir dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose galėjo spręsti inžinerinius iššūkius praktiškai. Didelį įspūdį paliko ir išvyka į Veličkos druskų kasyklas – vieną seniausių tokio tipo objektų Europoje, veikiančią nuo XIII a. Keliaudami požeminiais tuneliais mokiniai sužinojo apie druskos reikšmę Lenkijos ekonomikai, sunkias darbininkų sąlygas bei gėrėjosi įspūdingais druskos kristalais ir unikaliomis skulptūromis.

Savaitė Krokuvoje prabėgo nepastebimai – kupina įspūdžių, atradimų, naujų draugysčių ir šiltų emocijų. Mokiniai grįžo praturtėję ne tik žiniomis, patirtimis ir įgūdžiais, bet ir parsivežė sertifikatus bei pačius šilčiausius prisiminimus. Mokytojos, stebėdamos ugdymo procesą tiek mokykloje, tiek už jos ribų, įgijo vertingų patirčių, kuriomis pasidalins su kolegomis ir pritaikys savo darbe.

Šis projektas finansuojamas Europos Komisijos „Erasmus+“ programos lėšomis.

Straipsnį parengė mokytojos Lina Navikienė, Gražvydė Radavičienė.

Nuotraukų autorės  mokytojos Lina Navikienė, Gražvydė Radavičienė.

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas