Šiaulių lopšelis-darželis „Salduvė“ jau antrus metus sėkmingai įgyvendina ilgalaikį tarptautinį Nordplus Junior programos projektą „Išgirskime vaikus – Nordplus“. Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose ne tik plečia ugdymo įstaigos horizontus, bet ir suteikia daugybę galimybių pedagogams bei vaikams. Šiame projekte įstaigos pedagogai aktyviai dalyvauja tarptautinėse veiklose, semiasi patirties, dalijasi žiniomis ir idėjomis, kaip pritaikyti demokratinio ugdymo principus ikimokyklinio ugdymo įstaigose.
Projektas remiasi Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencijos 12-uoju straipsniu, kuris pabrėžia vaiko teisę būti išklausytam. „Išgirskime vaikus – Nordplus“ tikslas yra skatinti mokytojus organizuoti ugdymą taip, kad vaikai būtų išgirsti ir jų nuomonė būtų integruojama į ugdymo procesą. Šiuo metu tai yra itin svarbus aspektas, nes ikimokyklinio amžiaus vaikai dar ne visada geba aiškiai išreikšti savo mintis. Todėl pedagogai skatina vaikus pasitikėti savimi, ieškoti įvairių būdų, kaip kiekvieno vaiko nuomonė gali būti išklausyta ir tinkamai atliepta.
Projekto įgyvendinimo laikotarpiu darželio pedagogų komanda kartu su partneriais mokymosi tikslais lankėsi Estijoje, Grenlandijoje ir Švedijoje. Vizitų metu buvo susipažinta su įvairių šalių švietimo sistemomis, stebėtos ugdomosios veiklos bei analizuojamos skirtingos šalių praktikos. Seminarų metu buvo aptariama, kaip šiose šalyse įgyvendinami demokratiškumo principai, kokios priemonės ir metodai naudojami siekiant išgirsti vaikų balsą ugdymo procese. Taip pat buvo lankomasi Estijos, Grenlandijos ir Švedijos ugdymo įstaigose, stebimos ugdymo erdvės ir dalijamasi gerosiomis praktikomis.
Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose suteikia galimybę mokytojams ne tik tobulėti profesinėje srityje, bet ir atrasti naujas ugdymo formas bei metodus, padedančius dar labiau įtraukti vaikus į ugdymosi procesą. Dalyvaudami tarptautiniuose projektuose, pedagogai praplečia savo akiratį, susipažįsta su įvairiomis kultūromis, o tai prisideda prie ugdymo turinio praturtinimo ir novatoriškų idėjų įgyvendinimo. Šios veiklos taip pat skatina bendradarbiavimo ryšių stiprinimą tiek tarp mokytojų, tiek tarp šalių partnerių, kurios yra įtrauktos į projektą.
Projektas jau davė vaisių – demokratinio ugdymo idėjos padeda kurti įtraukiančias veiklas lopšelyje-darželyje „Salduvė“. Pedagogai taip pat skatina vaikus drąsiai išsakyti savo mintis, drauge aptaria jų idėjas ir, esant galimybei, organizuoja veiklas, kurios atliepia vaikų pasiūlymus. Projektas ne tik suteikė naujų žinių, idėjų ir patirčių pedagogams, bet ir vaikams praplėtė galimybes aktyviau dalyvauti išsakant savo nuomonę, pateikti idėją bei mokytis diskutuoti, išklausyti draugo mintis ir būti atsakingu už savo išsakytas mintis.
Tikime, kad dalyvavimas tokiame projekte yra visapusiškai naudingas ne tik mūsų įstaigos pedagogams, bet ir vaikams – jis padeda tobulėti, siekti geresnių ugdymo(si) rezultatų ir augti asmeniniame lygmenyje. Tokie projektai prisideda prie švietimo kokybės gerinimo ir tarptautinių ryšių stiprinimo, kas yra labai svarbu šiandieninėje globalioje visuomenėje. Šiuo metu nekantriai laukiame projekto partnerių vizito Lietuvoje.
Parengė projekto vadovė ir kuratorė Gerda Visockytė ir direktorė Aida Striaukaitė-Gumuliauskienė